+36 30 355 0880

0-24 Tudástár

Témakörök:



Új ügyfeleknek












Meglévő ügyfeleknek














Önmüködő honlap












Érdekességek











Találj meg minket a Google+-on

Domaint Tippek, Domain ötletek
Egyszerűen kitűnő. Végre egy szolgáltató aki nem csak kullog az igények előtt, hanem minőségi szolgáltatást teremt
Domain Regisztráció
Date published: 10/31/2012
5 / 5 stars

Kulcsszó kiválasztás gyakorlatban




Gondoljuk végig, hogy mik azok a szavak, szócsoportok, amelyek leginkább kapcsolatosak weboldalunk tartalmával, amire valószínűleg gyakran kereshetnek rá jövendőbeli látogatóink.

 

1. Legfontosabb információforrás: a laikus vevő.


A recept: 2 hetet kell arra áldozni, hogy a vevőink szavait szó szerint leírjuk. Milyen kérdéseket tesznek fel? Milyen szavakkal írják le, hogy mit is szeretnének? Milyen kifejezéseket használnak azokra a dolgokra, amiket mi esetleg egészen másfajta szavakkal írunk le? Esetleg milyen tévedéseik vannak, milyen szavakat használnak rosszul?

(A következő feladvány majd akkor jön, amikor rájövünk, hogy a potenciális vevő szóhasználata és a mi szóhasználatunk egymástól fényévnyi távolságban van. Melyik kifejezésrendszerrel írjuk meg a honlap szövegét, hogy a konkurenciánk vagy a témához jobban értő vevő se nézzen minket dilettánsnak?)

 

2. Hallgass a megérzésedre.


Sem a marketingben, sem annak részterületén, a fogyasztói magatartás kutatásában nem igazán kerül említésre, hogy milyen erővel bír egy jó megérzés. Rá kell érezni arra, hogy a potenciális vevőnek mi forog a fejében. Ez vagy sikerül, vagy nem, de mindenképpen egy olyan szemlélet szükséges hozzá, amivel csak Te az oldal tulajdonosa rendelkezik, hiszen te ismered a legjobban a vevőidet.

 

 

Milyen irányba induljunk?

Próbáljunk kellően speciális szavakat találni: például ha az oldal városépítészettel foglalkozik, akkor sokkal könnyebb a jó helyezést elérni 460 városépítészet kulcsszót tartalmazó oldal között, mint 39100 építészet kulcsszót tartalmazó oldal között.

Vegyük fel a gyűjteménybe a kulcsszavak ragozott, toldalékolt alakjait is, melyeknek szintén nagy a valószínűsége, hogy rákeresnek. Például építészeti makett, építészeti makettek.

Ha weboldalak címe szerepel a szövegben, akkor az is elég sok véletlen látogatót hozhat. Pl.: Ha beírjuk az oldalunk szövegébe, hogy facebookreklam.hu akkor a keresőkben megjelenünk találatként erre a honlapcímre. Ez úgy fordulhat elő, hogy olykor a keresőoldal betöltésekor a kurzor fókusza automatikusan a keresőmezőre kerül, illetve böngésző címmezőjét össze is lehet téveszteni a keresőoldal keresőmezőjével. A szórakozott felhasználó megnyomja az entert és már jön is a találati lista, sokszor érdekes találatokkal. Emellett vannak még kezdő felhasználók, akik nem a böngésző címsorába, hanem a keresőbe írják be az URL-eket.

Olykor nem jó helyesírással keresnek egy szóra illetve helyesírási hibákkal írják meg oldalaikat. Például épitészet rövid i-vel 1430-szor szerepelt a cikk írásának idején. Ezeket a szavakat szintén felvehetjük a listánkra.

Sokan írnak még manapság is ékezet nélkül, illetve értelemszerűen (URL szabványban eredetilag nincs ékezet) sok oldalon szerepelnek a kulcsszavak ékezet nélkül. Ezeket vagy a TITLE-ben helyezik el, vagy az oldal címében jelennek meg, vagy fájlnévre utalnak, vagy ékezettelen email-okból származnak legtöbbször. Például epiteszet 2020 találattal. (A Google keresőnél 2005 nyarától nem számít, hogy ékezettel, vagy anélkül gépeljük be a keresett szót.)

Szimpla elgépelés is sokszor előfordulhat, ennek klasszikus esete az y és z cseréje, de hasonló, amikor nincs hosszú í a billentyűzeten (rossz billentyűzetkiosztás), vagy amikor a gépelő észrevétlen visszavált ékezetnélküli írásra, akár egy szó közepén. Erre példa az épiteszet három találattal, míg egy oldal sincs, ahol szerepelne az építéyset, bár nagyon valószínű, hogy sokan írják be elgépelve.

Vannak még olyan, a köznyelvben még nem megszilárdult írásmóddal rendelkező (sokszor speciális szakmai) szavak is, melynek többfajta írásmódja lehetséges: Például e-mail 1530000, email: 827000, ímél: 559; vagy ortofoto : 105 , ortofotó: 1120, orthofoto: 4, orthofotó: 13

Vegyük figyelembe, hogy egyre több és több kereső képes a magyar szavak Szótövezésére, ezért az egyes kulcsszavak ragozott formáinak előfordulása is fontos lehet.

 

 


Honnan nyerhetünk még ötleteket?


A Látogatottsági statisztika rendszeres böngészésével számtalan ötletet kaphatunk új kulcsszavakra, vagy kulcsszó-kombinációkra, illetve ellenőrizhetjük a kulcsszavak hasznosságát. Nagy segítségre lehet, ha olyan webstatisztika áll rendelkezésünkre, ami kiírja, melyik keresőből, milyen kulcsszavak révén érkeztek látogatóink. Még nagyobb segítség, ha a Látogatottsági statisztika jelzi, hogy milyen Kereső-kifejezések révén találtak ránk. Sajnos, ezzel csak ötletet adhatnak, hogy miféle kulcsszavakat kellene elhelyezni, hiszen azt sehonnan sem tudhatjuk meg, hogy milyen, egyébként gyakran keresett kulcsszavak nincsenek az oldalunkon.

Ezért célszerű minél előbb regisztrálni az oldalt a Google ingyenes analytics alkalmazásába.

A kurzor.hu vagy a Google Suggest automatikus kereső-kifejezés javasló funkciójával: Az optimalizálásra kiválasztott kulcsszavakat a találati listákban megjelenő keresőmezőbe beírva a rendszer automatikusan kijelzi egy legördülő listában, hogy melyek azok a leggyakrabban használt kifejezések, melyek a beírt kulcsszóval, a beírt betűkkel kezdődnek.

Oldalunk és a hasonló oldalak Keresők segítségével történő nyomonkövetésével: keressünk rá a már kigondolt kulcsszavakra a Google-ban, és elemezzük a Találati rangsor eredményeit, hogy milyen kifejezéseket tartalmaznak még a hasonló témájú weboldalak.



Kulcsszó-javasló eszközök (Keyword suggesion tools): Installálandó programok vagy webes szolgáltatások segítségével javaslatokat kaphatunk a kulcsszavak kiválasztására és elhelyezésére:

 

  • Google AdWords Keyword Tool

    https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

    A Google AdWords hirdetési szolgáltatásának használatához igen fontos a legtöbbet használt Kereső-kifejezések ismerete. Elsősorban ehhez nyújt segítséget a Google Inc. ezen eszköze, de a kereső-optimalizáláshoz is hasznos lehet. Beírhatjuk a Kulcsszavakat, megadhatjuk, hogy melyik ország, illetve nyelv szerint mutassa a találatokat. Ezek alapján kijelzi, hogy melyek voltak a legnépszerűbb kereső-kifejezések, amelyek tartalmazzák a megadott keresőszavakat, illetve, hogy az ezekre e kifejezésekre rákereső felhasználók milyen más kulcsszavakra kerestek még rá. Megjeleníti tovább a keresés volumenét, ennek éves trendjét és azt, hogy mekkora verseny áll fenn a hirdetők között az adott kifejezésre. Másik funkciója lehetővé teszi a beírt oldal címén található legfontosabb kulcsszavak hasonló szintű elemzését.

  • Itt akár meg is állhatnánk, hiszen a piacon található legjobb eszköznek a Google kulcsszó választóját tartom, főleg magyar nyelvű kulcsszavak találásához. Angol nyelvterülethez vagy további érdekes kulcsszavakhoz azonban érdemes átnézni a következő listát is:

    Keyword Discovery (18%)
    Wordtracker (18%)
    WordZe (15%)
    Google Keyword Tool (14%)
    SEO Boook Keyword Tool (3%)
    KeywordSpy (3%)
    SpyFu (3%)
    Digital Point Keyword Suggestion Tool (3%)
    Google Suggest Scraper (1%)


Keresőoldalak "épp most keresik" szolgáltatása: A vizsla24.hu http://www.vizsla24.hu/utolso10 címen elérhető aloldalán és a tango.hu fejlécében felsorolt, aktuálisan keresett kulcsszavak listája kevésbé tudományos, inkább intuitív módon segíthet abban, hogy milyen kereső-kifejezéseket alkalmazzunk látván, hogy az emberek mire, milyen módon keresnek rá. Egyrészt el sem hinnénk, mi mindenre keresnek rá, illetve hogy azt sokszor mennyire rosszul teszik.

Gyakorisági és nyelvészeti adatbázisok elemzése is hasznos segítség lehet egy-egy elmélyültebb kutatáshoz:

 


 

Keresőszó toplisták segítségével a fentiekhez hasonló információkat kaphatunk. Feltehetőleg nem az lesz a megoldás, hogy Britney nevét jó sokszor szerepeltetjük az oldalon, de azért nagyvonalakban megismerhetőek a trendek, emellett még szórakoztató is böngészni ezeket a listákat.

Magyar toplisták:

Külföldi toplisták:


Google Search Insights használatával nemcsak a kulcsszavakra keresések gyakoriságának tendenciáit, hanem azok arányait kideríthetjük. Annak ellenére, hogy pontos számszerű adatokat nem kaphatunk, hasznos eszköz lehet a jövőben népszerűvé váló kulcsszavak és a fontos Szezonális kulcsszavak megtalálására.

 

Szoftveres segítség:

 

1, Találj olyan kifejezéseket, amire valódi emberek keresnek. Alkoss belőlük domain nevet és dőlni fognak a vevők.

KIPRÓBÁLOM

 

2, Írd be a legfontosabb kulcsszót és intelligens szoftverünk javasol neked ÉRTÉKES domain neveket

KIPRÓBÁLOM

 

Ha találtál valami hasznosat a cikkben, nyomj egy tetszik gombot:

mennyire vagy ügyes domaines?

Kérlek írj egy köszönömöt, ha tetszett!

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Mi ez, hova kerültem?

A domainflotta.hu honlap tudásbázisát nézed éppen. Rengeteg leírást és szoftveres segítséget adunk, amivel megnövelheted a forgalmad. Vagy épp megvalósíthatod az ötleted.




domain tárhely regisztráció



Ezeket már olvastad?



Dropbox használata és telepítése

Régóta ismerem ezt a szolgáltatást, azonban csak pár hónap...

Megnézte: 125191 ember
8 trükk amivel meghódítod a YouTube csúcsát

Ehhez elõször kicsit vissza kell ugranunk az idõben 2005-be, amikor is a&nbs...

Megnézte: 66935 ember
Levelezés saját domain névvel - Gmailen keresztül

Ez az információ már elavult. A Google megszüntette a Gmail összek&ou...

Megnézte: 34124 ember
Fejléc elõhívása különbözõ levelezõben

E-mail fejlécek megjelenítése - felhasználói segédlet - Tartalomjegyzék E-mail fejl...

Megnézte: 34083 ember
Mennyi idõ alatt készül el a .hu domain nevem?

A leggyakoribb eset Az új domain szabályzat szerint 4 munkanap alatt elbírálják a doma...

Megnézte: 31424 ember
A hely biztonsági tanúsítványa lejárt vagy A webhely tanúsítványa hibás.

Ez a "hibaüzenetet" a böngészõd írja ki, amikor megpróbálsz belépni a webes leve...

Megnézte: 29582 ember
Domain átirányítás = Google büntetés

 Sokan nem tudják, pedig létfontosságú:A Google bünteti a duplikált tartalmakat. Így a...

Megnézte: 25401 ember
Hogyan tudom rendezni az anyagiakat?

A rendelés díjának befizetésérõl:A rendelésed rögzítésekor küldünk e-mailben egy prof...

Megnézte: 25357 ember
Domain átirányítás

Domain nevet csak ip címre vagy dns címekre lehet irányítani. Az ip cím formátuma: 127.0.0....

Megnézte: 24579 ember
Hogyan tudom elolvasni a leveleimet?

  Böngészõ segítségével Hogyan? A következõ webcímre látogass el e...

Megnézte: 24577 ember